Dos Gardenias - Buena Vista Social Club

默默:

两朵栀子花 - Dos Gardenias

采于:乐满夏湾拿:一部令人感动的音乐记录片,片中一群快乐的老乐手向世界展示了古巴音乐伟大的根源,令世界掀起古巴音乐热潮. 

Two gardenias for you
  With these I mean to say : 
  I love, I adore you, my life
  Look after them because
  They are your heart and mine
   
  Two Gardenias for you
  With all the warmth of a kiss
  Like those I gave to you
  Kisses that you will never know
  In the embrace of another
   
  They will live beside you
  And talk to you as I do
  And you will even believe, that you hear
  Them say : ‘I love you’. 
  But if one late evening
  The Gardenias should die
  It’s because they know
  That you have betrayed me
  And that you love another
   
  送你两朵栀子花 
  它们代表我说: 
  我的生命,我爱你,我崇拜你 
  好好珍惜它们,因为 
  它们代表着你和我的两颗心 
   
  送你两朵栀子花 
  带着一个吻的所有温暖 
  就象我曾给你的那样 
  那样的吻 
  在别人怀里你永远无法得到 
   
  它们陪伴着你 
  象我一样和你说话 
  你将会以为听到 
  它们说:‘我爱你’。 
  但是如果有一晚 
  栀子花凋谢了 
  那是因为它们知道 
  你背叛了我 
  爱上了别人 


Ibrahim Ferrer,和寻找小糖人的主人公有点象。就算现实是以擦鞋为生,也不能蒙蔽他在舞台天生的角儿光彩。看着老人沧桑容颜,听着听着眼睛就湿润了,面对这样的音乐人怎能不心生敬意?心底的掌声,为他祝福。

评论
热度(286)
©chendi | Powered by LOFTER